Broder Daniel vs. Hakkuh

Min vän Tatsumi anser och tror att Broder Daniel uppfann Hakkuh. Jag kan delvis hålla med honom, även fast det är svårt att veta vem som var först! Hihi! 
Men.. hur som helst så har Tatsumi fått in Broder Daniel i mitt liv. Det är en skam att bandet inte existerar längre. Men om ni kikar in videon nedan så förstår ni nog vad jag menar. De var fantastiska!
Anna Ternheim har under de senaste åren blivit väldigt framgångsrik och en av hennes debuter är en cover av Broder Daniels Shoreline. Hon belönades senast i år på Grammisgalan för Årets album och Årets kvinnliga artist. Lite kuriosa sådär.  

Broder Daniel - Shoreline (kolla in hakkuhn)


Smakprov på Hakkuh (hittade inget bättre)


Visst är det lite likt iallafall?! Ha ha ha ha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0