Ljusare tider

Då har julen passerat, det känns skönt att ha det avklarat. För i år. Allvarligt vet jag inte om jag vill spendera min nästa jul i Sverige. Hellre i ett varmt land på en strand med en god drink i ena handen. Nu återstår bara Nyårsafton och det kommer bli minst lika kul som förra året! Förr blev jag alltid så sentimental på nyår. Men nu för tiden så känns det bara som en enda stor lyxig högtid som bara kan spenderas med vänner, god mat och massa skumpa och dans!

Jag känner att jag fått ny energi av skog och hav. Nu ska allt ordna sig på riktigt. Det har jag bestämt. Stenbockar som jag kan va jävligt envisa och i sådana här lägen är det en viktig egenskap. Min energi behövs för både mig själv och andra närstående just nu. Nu gör vi det bästa av situationen. Eller hur?

Jag tycker att år 2008 har varit ett händelserikt, roligt och samtidigt ledsamt år. Men jag kommer iallafall blicka tillbaka på det här året som ett av de bättre. Sommarkvällarna i Stockholm, midsommar i Göteborg, Liseberg, Festival in Fluff, Thaibåten. Listan kan bli lång. 

Jag tänker inte avge något löfte för nästa år, jag tror inte på sånt. Men vad jag däremot ska försöka bli bättre på nästa år är att vara en gnutta mer optimistisk. Jag har så lätt att ge upp när ett hinder kommer, och det vill jag ändra på. Och jag tror att jag har försprång på den punkten med alla vänner. Ni är mina förebilder många av er.

Så till sist - GOTT NYTT ÅR TILL ER ALLA <3

U2 - New Years Day

All is quiet on New Year's Day.
A world in white gets underway.
I want to be with you, be with you night and day.
Nothing changes on New Year's Day.
On New Year's Day.

I... will be with you again.
I... will be with you again.

Under a blood-red sky
A crowd has gathered in black and white
Arms entwined, the chosen few
The newspaper says, says
Say it's true, it's true...
And we can break through
Though torn in two
We can be one.

I... I will begin again
I... I will begin again.

Oh, oh. Oh, oh. Oh, oh.
Oh, maybe the time is right.
Oh, maybe tonight.
I will be with you again.
I will be with you again.

And so we are told this is the golden age
And gold is the reason for the wars we wage
Though I want to be with you
Be with you night and day
Nothing changes
On New Year's Day
On New Year's Day
On New Year's Day


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0