Ska jag?

"Är du framtidens ledare?

Vill du vara med och styra Tyresö efter valet 2010?

Är du politiskt intresserad och delar moderaternas värderingar - då är det just DIG vi söker.

Moderaterna i Tyresö erbjuder alla som är intresserade att delta i utbildning för att göra dig till en av våra framtida ledare här i kommunen. Utbildningen startar i november 2008 och målet är att du ska vara en kandidat i valet 2010.

Om du är en av alla som gärna har åsikter, ideer och synpunkter, eller bara vill vara med och ta ansvar, erbjuder vi dig en bred politisk utbildning, personlig utveckling och intressanta kontakter.

I utbildningen kommer vi att ta upp moderaternas ideologi, historia och organisation, aktuella sakpolitiska ämnen, hur det är att vara politiker, hur kommunen fungerar och träning i tal, debatt och skrivande. Vi kommer också göra studiebesök i intressanta verksamheter och riksdagen.

Skicka in din intresseanmälan till oss senast de 15 oktober.

skriv några rader om dig själv, din bakgrund och dina tankar om politik. Du behöver inte vara medlem i moderaterna för att ansöka eller delta."



Så.. mina vänner.. hur ska jag göra tycker ni?? Är det en bra utmaning och passar det mig???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0