Trance Energy 2009

Onsdagen för 2 veckor sedan fick jag ett erbjudande jag inte kunde missa. Att åka min första Hollandsresa med TigerTours och gå på Trance Energy! Vilken underbar helg det blev! <3

Det började med att jag överraskade alla som skulle åka med på morgonkvisten från Arlanda! Vilka häpna och glada miner! Det var obetalbart!
Väl på plats i Utrecht droppade vi våra saker på hotellrummen och drog ner på stan för att kika runt lite i affärer och inhandla sprit och äta en stadig lunch. På fredagskvällen hade vi förfest hos grabbarna grus 2 våningar upp i hotellet med en senare utgång till Utrecht City Hall och Luminosity Before the Energy. Stället var fantastiskt, riktig undergroundkänsla med DJ´s som spelade klassiker på klassiker. Att den festen var en försmak på vad som komma skulle visste jag inte då, vi alla trodde att det skulle bli svårslaget. 

Lördagen, efter bara någon timmes sömn, gick vi ut på stan och mötte upp Giselas vänner Roland och Danielle. Vi spenderade en underbar dag på stan. Dofter, tulpaner i alla dess möjliga färger, UTZ-certifierat kaffe, holländska, chokladfyllda croissanger. Senare körde vi en powernap i våra extremt sköna dubbelsängar och sen var det bara att fixa iordning sig och dra på förfest hos grabbarna igen. Väl inne på TE så splittras gänget upp lite.. jag stod ett tag med Jimmy, Dante och Patrik och lyssnade till Armins ljuva toner. Sedan vid någon tidpunkt innan Paul van Dyk skulle gå på så var ett stort gäng samlat för att inta dansgolvet. Och det med stil.
De två timmarna som PvD spelade måste ha varit de bästa i mitt liv. Jag var så lycklig och musiken tog mig in i en annan värld. Det var magiskt, speciellt att stå där med massa folk jag känner. När jag lyssnar på seten nu i efterhand så gråter jag. Jag ville verkligen inte åka hem. 

På söndagen när vi vaknat käkade jag och Emeli frukost som vi köpt. Sen efter ihoppackning och mingel bland hotellrummen om hur festen hade varit så begav vi oss ut på stan i vårvädret en sista gång. Det var fantastiskt väder, 8+. Att känna våren vara påväg så starkt fick mig att längta till bättre tider. Jag vill ha vår och sommar. Gärna NU! Vi gick sen tillbaka till hotellet för vår utcheckning och sen åkte vi hela vägen hem till kalla Stockholm. På flygplatsen i Amsterdam stod jag och Viktor och pratade lite om helgen. Det hade vart första festen och första besöket i Holland för oss båda. Vi kom överens om att det var den bästa musikupplevelsen vi varit med om. Jag kände mig smått pånyttfödd, till TRANCE <3 

Tack till alla som förgyllde min helg! Ni är Underbara!  

Smakprov från några av helgens bästa ögonblick ser ni här;



Kärlek / Mary


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0