Underbar dag <3

Igår var en sådan där dag som jag kommer minnas länge. Hade så otroligt kul och trevligt hela dagen, alla problem som har florerat under veckan var verkligen som bortblåsta. Fick många perspektiv på hur inrutat ett liv (som mitt) kan vara, och vad jag kan göra för att bryta mig loss från det. Jag tror faktiskt att jag är redo att göra något radikalt. Måste nog bara få tänka på saken ett tag och vänja mig vid tanken. Trygghetsperson som jag är. Låter lite flummigt i era läsares ögon, men jag kanske avslöjar mer ju längre tiden går och beroende på hur funderingarna går och vad som bestäms. 

Tillbaka till gårdagen. Jag, en god vän och hennes kollega och vän gjorde ett besök på The Studio nere vid Stureplan. Vi blev sminkade och senare fotograferade. Efteråt kunde vi köpa fotografierna till en dyr summa pengar/styck. Jag var jättenervös innan vi kom dit, men väl där så hade jag så trevligt och roligt med tjejerna. Fick en ny vän på kuppen (min väns vän), vilket var jättekul. När vi hade valt ut bilder och skulle betala så hade datasystemet lagt av i receptionen. Vi hade bråttom, då bolaget skulle hinnas med innan det stängde. Efter en kvarts väntan, så började vi bli stressade och frågade om det inte var möjligt att fakturera, eller möjligtvis betala ändå (deras betalningsdosa fungerade utmärkt, men det va väl något trassel med bokningsssytemet). När vi väntat till klockan var tre (25 min) och bolaget redan hade stängt, så hade vi redan hunnit få utskällningar från tjejen bakom disken. Hon var verkligen otrevlig och sa saker som "Ursäkta mig! Ni stressar mig!" etc etc. Allt detta sa hon med spydig och anklagande ton. Hade vi gjort något? Nä, skulle inte tro det. Om vi frågade saker så visste ingen på stället någonting. Alla hävdade att de var nyanställda och att det var därför de inte visste så mycket. MEN DÅ TAR MAN VÄL REDA PÅ DET ISTÄLLET! (min mening). Aja, det hela slutade med att vi betalade och gick. Jag fick mitt foto i kombinerad julklapp/födelsedagspresent av min vän. <3  Arga som bin men med en stor portion ironi och glädje intog vi ett café en bit bort. Välkomnade blev vi som aldrig förr och åt, drack och skrattade åt denna patetiska och ack så okunniga personal på studion. Min vän bestämde sig för att i protest gå tillbaka efter fikan och lämna tillbaka sitt foto. Bra val! Det var synd att en upplevelse som har ett bra koncept inte kan efterlevas hela vägen ut på grund av otrevlig personal. Men vi har ett minne av att det var roligt iallafall.

Senare var det middag hemma hos Emeli vid Sankt Eriksplan. Wow vilken fin lägenhet! Aldrig sett något liknande i Stockholm. Hon bjöd på god mat och bra sällskap. Här snackar vi riktig tjejkväll med obligatorisk kladdkaka till dessert! Mums. Ännu senare så tog jag och min vän en taxi till Bar54 vid Medis där en gemensam vän till oss firade sin 30årsdag. Vi blev inte där så länge. Men det va kul så länge det varade. 

Kort och gott. Mycket bra dag! Sällskapet gjorde allt ^^ Tack! <3 

Bättre uppdatering om dagen får ni på min väns blogg inom kort.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0