Capre Diem

Helgen bestod av plugg och fest. Det är nämligen så att sötnöten Sofie ska lämna oss för sin resa till Asiens alla hörn den 9:e november, och just därför ställde hon till med brakfest på Lappis vid Universitetet som ett stort avsked för alla hennes vänner. Jag måste säga att jag tycker hon är otroligt modig som gör denna resa på ett halvår helt ensam. Hon är så fin och är en otroligt go tjej som jag verkligen kommer sakna, men vi vet ju att hon kommer komma tillbaka. Hon kommer inte kunna motstå oss här hemma i Svedala.

För mig symboliserar Sofie det latinska uttrycket Carpe Diem - SFånga dagen. Och för er som vill så kan jag rekommendera en film - Dead Poets Society - som är en utav mina favoritfilmer, där detta uttrycket verkligen blir belyst.  

Hejdå Sofie - Jag hoppas du får en fantastisk resa och jag lovar att följa den med dig på din resedagbok! Vi kommer sakna dig massa med mycket såklart! <3


1601d346-3031-46c7-95e2-385872d63861


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0