Hoppet

Man brukar säga att det sista som överger människan är Hoppet. Jag tror verkligen på detta, liksom på Ödet. Det finns en utstakad väg för hur vår tillvaro ser ut och hur den alltid i slutändan utmynnar i något bra, för oss alla. Min mamma sa alltid till mig när jag var yngre; "Det är ingen fara, allting ordnar sig!". Det är ett mantra som följt mig genom hela mitt liv och jag tror att det alltid gör det, oavsett vad som händer. Lösningen kanske inte alltid blir som man hade tänkt sig att det skulle bli, men då får man ta det för vad det är och göra det bästa av situationen istället för att slösa på fler dagar av ens liv.

I min omgivning har det på senaste tiden hänt många tråkiga saker.. de flesta är väldigt ledsamma historier. Men även fast de är det så finns det en väg bort från det, till något bättre. Det kan va svårt att se det när man är mitt uppe i det som händer, men med tiden så blickar man tillbaka på hur man som person var och oftast ser man sig själv som mycket starkare. Jag tror på er och på mig nu. Jag litar på att det löser sig för oss. Allt ordnar sig! 

Vi lever i en underbar värld. Kärlek.  

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0