Positiv vs. Negativ

Innan konserten i torsdags åtnjöt jag och en av mina närmsta vänner en middag på Riskornet. Pad thai och Singha var ett givet val! När vi ätit upp drog vi vidare till El crocodillo, som ligger vägg i vägg med Riskornet, och tog varsitt glas vin. Rosé såklart! Då vi kännt varandra och har gemensamma vänner sedan ett antal år tillbaka så började vi prata om hur vi har utvecklats sedan gymnasietiderna. Jag tog upp att jag känt mig mindre och mindre negativ/pessimistisk det senaste året. Förut var jag väldigt missunnsam andra deras lycka och välmående. Idag vet jag att jag var så missunnsam just för att jag själv inte mådde bra. Med tanke på allt som hänt mig i min uppväxt så kanske det inte är så konstigt att jag blev så avundsjuk över andras framgångar. Idag vet jag att även om det på ytan kan se ut som att andra har det bra och mår bra, så behöver det inte betyda att det är så. Man vet aldrig vad som gömmer sig under ytan hos andra.

Min slutsats är att  jag känner att jag mår så pass mycket bättre nu än för flera år sedan. Pessimistiska Maria är nästintill borta och en annan Maria är pånyttfödd! Det jag ville säga med hela inlägget är att det är på grund av er, mina vänner, som jag mår så fantastiskt mycket bättre. Om jag inte hade er så visste jag inte vad jag skulle ta mig till. Tack! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0